17
BRAKING SYSTEM SYSTÈME DE FREINAGE
source: Undercar Express (www.ucx.com)
Tech Tip
Conseil technique
Today’s modern brake service includes replacing brakes as an assembly, rather than individual parts. Replacing the
whole brake assembly, including calipers, pads and rotors, eliminates the cleaning and reuse of worn and rusted parts
that
consumes technician time
and
often leads to premature brake problems
.
Rethinking Today’s Brake Repair
Replace the Whole Brake Assembly, Not Just the Pads!
Aujourd’hui, le service d’entretien des freins moderne consiste à remplacer les freins comme un ensemble et non
comme des pièces individuelles. Le remplacement de l’ensemble complet du système de freinage, y compris étriers,
plaquettes et disques, éliminera le nettoyage et la réutilisation de pièces usées et rouillées, diminuant ainsi
le temps de
travail
et
des problèmes de freins prématurés
.
L’entretien des freins aujourd’hui
Remplacez l’ensemble, non seulement les plaquettes!
Typical Caliper Wear Issues that Contribute to Noise & Affect Performance
Usure typique d’un étrier qui contribue aux bruits et affecte sa performance
Rust on the caliper housing “squeezes” the
bushings or pins causing the caliper housing
to “freeze” and not move
La rouille sur le carter de l’étrier étouffe les
coussinets et les épingles empêchant le carter
de bouger
Rust on the caliper and/or bushings prevents
free movement
La rouille sur l’étrier et/ou les coussinets
empêche le libre mouvement
Rust in the caliper bore or on the piston
prevents the caliper from releasing from the
rotor, resulting in excessive heat
La rouille dans l’alésage de l’étrier ou dans le
piston empêche l’étrier de se libérer du rotor,
entraînant une chaleur excessive
No lubrication on bushings and/or pins
prevents free movement
Des coussinets et/ou épingles non-lubrifiés
empêchent le libre mouvement